Bedrift Utplassering På Vik Elektro



Bilderesultat for vik elektro byggJeg heter Asbjørn Sylte Vikås og i denne bloggen skal jeg skrive om min opplevelse på utplassering hos Vik Elektro. Jeg skulle være der tirsdag til fredag uke 6, 7 og 9. Vik Elektro er et firma som holder på med elektrisk installasjon i båt, industri og bolig. Jeg fikk være med å installere i både industri og bolig.

Den første dagen jeg var der så hilste jeg på alle som var der da og de fikk orientert meg om hvor jeg skulle og hvem jeg skulle bli med. Den første uken så skulle jeg til en boligblokk og hjelpe til. Jeg fikk små oppgaver som jeg skulle gjøre og fikk lært hvordan mye skulle bli gjort. Den uken så la jeg rør, trakk kabler gjennom rør, satt opp forskjellige koblingsbokser og kobla opp alle rørene til de sikringskapene de skulle til.

Den andre uken var jeg med en annen elektriker på et annet, for det meste i Vestnes sentrum. Der skulle jeg bli med å installere i et vanlig nytt hus. det vil si legge rør og koblingsbokser. Jeg fikk også legge varmekabler på et bad. jeg synes det var artig å få prøvd og jeg likte erfaringen jeg fikk ut av den. Det var nok med ting som måtte gjøres fordi det var aldri et tidspunkt hvor jeg ikke hadde noe å gjøre.
På de andre stedene vi jobbet så fikk vi installert brytere og stikkontaker, og så mye annet gjorde jeg ikke den uken.

Den tredje uken var etter at vi hadde en uke vinterferie, så skulle jeg være med en ny elektriker. Første dagen så gjorde vi et lite oppdrag i Tresfjord med å reparere noen maskiner, og etter det så måtte elektrikeren jeg var med ut på en hastejobb et sted der jeg ikke kunne ha fått gjort noe så jeg måtte være med noen andre for resten av dagen. Resten av uken så var vi på det nye industribygget på Trohaugen der Vik Elektro har bygget sitt. Det jeg fikk i arbeidsoppgaver der var å koble opp forskjellige stikkontaker og downlights. Jeg fikk også koble opp KNX anlegg med forskjellige brytere, sensorer og koblingsbokser.

Etter å ha vært utplassert på Vik Elektro så synes jeg at det har vært en veldig artig opplevelse og jeg kunne godt tenke meg å fått en lærlingplass der.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bedrift Utplassering På Nordvest Nett